שינוי או שיסוי? חברת הקואליציה המסתמנת בחוק לעומתי

    אבי יעקב No Comments on שינוי או שיסוי? חברת הקואליציה המסתמנת בחוק לעומתי

    על פי הצעת החוק של תמר זנדברג ממרצ, ייאסר להציע לקטין להניח תפילין או להשלים מניין ללא אישור ונוכחות הוריו. זנדברג אף מבקשת להטיל עונש מאסר של 6 חודשים על העושה מעשה זה

    Jewish men lay tefillin at during the "International Day of Tolerance and Tefillin" in the northern Israeli city Tzfat, February 20, 2020. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ???? ?????? ??? ??"? ???? ????? ?????? ??? ??? ???? ?? ??? צילום: David Cohen/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק שערורייתית: ח"כ תמר זדנברג (מרצ), הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק, להוספת סעיף לחוק העונשין לפיו ייאסר לשדל קטין לחזור בתשובה או לשדל אותו לטקס דתי (כגון הנחת תפילין), שלא בנוכחות הוריו ובאישורם. על פי ההצעה, העושה מעשה זה דינו מאסר ששה חודשים.

    בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב: "לנוכח ריבוי מקרים בהם גופים דתיים שונים בישראל משדלים קטינים לחזור בתשובה, בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומר בבתי ספר, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לחזור בתשובה".

    בתגובה להצעת החוק, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק הופכה לאסור עידוד ושידול קטינים להוצאה לתרבות רעה ולכפירה.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "לנוכח מקרים בהם גופים חילוניים שונים בישראל משדלים קטינים לצאת לתרבות רעה, בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומרים ע"י עמותות וארגונים שונים, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לצאת לתרבות רעה".

    "מבחינה מעשית שידול להוצאה לתרבות רעה דומה לשידול להמרת דת, שהאיסור עליו קבוע בסעיף 368(ב) לחוק העונשין. ההצעה מתייחסת לשידול קטין, שבדרך כלל דעותיו ואמונותיו מגובשות פחות משל אדם בוגר, לשנות את אמונתו ולהפוך מאדם מאמין לחסר אמונה, דבר שמן הראוי שישקול בינו לבין עצמו ללא כל לחץ או פיתוי חיצוניים".

    מארגון יד לאחים נמסר בתגובה להצעת החוק של זדנברג: "זה שנים רבות שאנו מנסים להעביר חוק האוסר פעילות של מיסיון נוצרי להמרת דתם של יהודים בישראל. לצערנו הרב חברת הכנסת זנדברג לא הצטרפה אלינו ופעלה לקידומו של החוק החשוב הזה, אך בו בזמן אנו רואים שהיא מקדמת חוק החדש שמנסה לאסור על יהודים להפיץ את היהדות בין אחיהם היהודים".



    0 תגובות